9 Eylül 2014 Salı

Sonunda yirmilikten kurtuldum :)

Uzuuun zamandır ertelediğim diş çekimi bugün gerçekleşti. Saat 10:15 te başladı, yaklaşık 45 dakika sürdü. Şu an hala biraz uyuşukluk var, ağrı hafif hafif başladığı için ağrı kesici içtim hemen. Yani şu an için iyiyim. Gelelim detaylara. Çok gergindim ve aşırı korkuyordum gittiğimde. Uyuşturucu iğneden sonra ameliyathaneye alındım. Ağız çevreme burnuma yani yüzümün büyük bir kısmına batikon sürüldü. Bir nevi palyaço makyajı :) Bir sürü alet edavat getirildi. Sadece yüzümü açıkta bırakan yeşil bir örtü serildi üzerime - ki bu zaten gergin olan beni daha da korkuttu. Bu hijyenik çalışma alanı yaratmak içinmiş, öyle dedi doktor. Gözlerimi bile kapattılar örtüyle, sadece ağzım açıktaydı. 

Çocukluğumdan beri diş doktoruna giderim, dişlerim doğuştan zayıf :( Dolgu, kanal tedavisi, çekim, hatta köprü diş bile yaptırdım ama böyle sarsıldığım bir diş tecrübem olmamıştı. Diş çekimi denince dişe dışarıya doğru asılacağını umuyorsunuz. Ama bu çekimde çeneye baskı yapılıyor. O kadar kuvvetli bastırdı ki çene kemiğimin kırılacağını düşündüm. Sonra kesme sesleri, dişimi 3 parçada çıkarmışlar. O ses gerçekten sinir bozucu. Kesildiğini duyuyor, garç gurç, kırt kırt kemik seslerini duyuyorsunuz, baskıyı çenenizde olanca ağırlığıyla hissediyorsunuz ama acı yok. Acımıyor ama ciddi derece sarsılıyorsunuz. Hem bedenen hem psikolojik olarak sarsılmaktan bahsediyorum. Sonra "bitti, şimdi dikiş atıcam" dedi doktor. Etinizin kesilip biçildiği, dikildiği halde acı hissetmiyor olmak gerçekten tuhaf :)

Sonra örtü kaldırıldı, yüzüm temizlendi. Kocaman ve bembeyaz dişimi 3 parça halinde kanlar içinde gördüm :) 

İşte bitti, kurtuldum. Ama bir tane daha var :( Onu ne kadar ertelerim bilmiyorum. Bu hafta evdeyim, 4 günlük bir raporum var. 

Bir saat ağzıma konan tamponu çıkarmamam söylendi. Bir buz kalıbı verdiler, bugün düzenli kompres yapmam gerekiyormuş ödem yapmaması için. 2 saat yememem, 2-3 gün sıvı gıdalar almam, sigara ve alkol kullanmamam, tükürmemem -iyileştirici pıhtıyı kaldırmamak için- konusunda uyarıldım, yapmam ve yapmamam gereken diğer şeyleri anlatan bilgilendirme notu verildi. Ağrı kesici ve gargara yazıldı. 

Böyle....

14 yorum :

  1. Geçmiş olsun. Ben de 3 tanesini çektirmiştim çok seneler önce. Sonra bir diş doktoru kemiğin içindeki dişi mi çektirdiniz dedi, gözleri faltaşı olmuş halde. Evet kemikteki dişi. Suratım elephant mana benzedi bir kaç gün. Sonra geçti. Kötü bir hatıradır ama. Dediğiniz gibi hem psikolojik hem fiziksel sarsıntı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler küçük joe. Yüzüm ilk birkaç saat biraz şişti ama şu anda iyi. Buz sayesinde sanırım. Diğerini çektirebilmem için ruhumun bu sarsıntının yaralarını kapatması lazım :)

      Sil
  2. Geçmiş olsun.
    Ben, benim hikayemi ikincisi de bittikten sonra anlatabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Jardzy, senin hikayeni de merak ettim.

      Sil
  3. Zaten insanı bitiren de o ses :(
    Çok geçmiş olsun. Diğerinden de biran önce kazasız belasız kurtulursun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Burcu, diğeri de artık seneye falan anca olur :D

      Sil
  4. Ay çok geçmiş olsun, ben de aynı gün kanal tedavisi yaptırdım da bişey yaptırdım sandım, bunu okuyunca çok utandım. KüçükJenun bahsettiği kemiğe gömülü yirmiliklerden bi tane de bende var, ne zaman bir dişçi çekelim bunu dese dişçiyi değiştiriyorum, diğerleri çıkmadı allahtan ama bitanesi yetiyor valla.. Amerikada bu tip diş işlerini narkozla yapıyorlar, sırf bu nedenle oraya gidip yaptıranlar var.. Çok geçmiş olsun tekrar, çok cesursun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç yıldır erteliyorum Ceren biliyor musun. Cesur olduğum söylenemez aslında bu konuda :) Narkozla yapılmalı bence de yaaa, ne bu böyle. Resmen işkence. Sen de kurtulursun umarım en kısa zamanda.

      Sil
    2. Dişçiye sordum da, alt çenedekiler için narkoz olmuyormuş (üst çene için türkiyede de başlamışlar narkoza) çünkü senin de bahsettiğin gibi ters güç kullanılması gerekiyormuş. ay benimki sorun yaratmadıkça (kulak ağrısıyla belli edermiş) elletmeyeyim diye karar verdik :) bir süre kurtuldum ama elbet bir gün başım ağrıyacak, tek umudum teknoloji gelişir o zamana belki daha az psikolojik yıkımlı birşeyler bulunur, umut fakirin ekmeği :)

      Sil
    3. Film çektirdin mi Ceren. Dişin konumu nasıl peki? Benimki gibi diğer dişin köküne köküne vuruyorsa bence bir an önce hallet, çünkü diğer dişi de çürütebilir zamanla ya da bendeki gibi dişleri sıkıştırmaya başlar. Yok eğer düz pozisyondaysa bence de bekle sorun çıkarmadıkça :)

      Sil
  5. benim ki öyle kolay çekildi ki. 5 dakika sürdü. dipten çok çürümüş meğer. bu da kolaylık sağladı ama
    çokta korkuyordum nasıl olacak diye. neyse geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  6. Geçmişler olsun, darısı diğer dişinin başına! Benim birisi uyuyor, ikisi çıktı, birisi ise 3-5 ayda bir eti yara yara çıkıyor, bir ay boyunca ağrı çektiriyor ve sonra inanır mısın geri giriyor ve hiçbir şey olmamış gibi etin altındaki hayatına devam ediyor! Diş hekimim çözümümün senin gibi olduğunu söyledi ama ben de halen çektirmedim... Tebrik ederim seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Arada bi kendini gösterip geri çekiliyor ha. İlginçmiş yaa :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...