24 Eylül 2014 Çarşamba

Hayvan


Ayşe'ye liste yaptım :) Ayşe'yle beraber, insan türünün diğer hayvanlara uyguladığı şiddeti, hayvanların bizlerden çektiklerini, hayvan yemenin tüm detaylarını öğrenmek isteyen herkesin okuması gereken kitaplar bunlar. 4 kitapta hayatımda büyük çığır açtı, farklı boyutlar ekledi hayatıma. Gönül gözümü açtı, aydınlattı. Ayşe'cim bence Hayvan Yemek isimli kitaptan başla. Gerçi hiçbiri okuma açısından zorlayıcı kitaplar değiller. Ama "Hayvan Yemek" başlangıç için daha uygun gibime geliyor. Zaten Türkçe'ye çevrilmiş olanlardan hayvan hakları ile ilgili okunabilecek kaynaklar çok fazla değil. Peter Singer, Tom Regan, Gary Francione bu isimler hayvan hakları konusuna belli bir sistematik kazandırmış insanlar. 

Bunlara ek olarak bir de Michael Tobias'ın "Öfke"sini okudum ki, onu farklı bir kategoriye sokuyorum. O kitapta benim de sürekli aklıma gelen şeyleri yapıyor kahramanımız. Hayvanlara işkence yapan, üzerinde deney yapan, onların kürklerini giyenlere karşı güzel fanteziler içeriyor. Hiç acımadan yaparım dediğim şeyleri okumak içimin yağlarını eritti desem yeridir. 

Şu anda da Carol J.Adams'ın "Etin Cinsel Politikası"nı okuyorum. Onu da bitince yorumlayayım. Sevgiler Ayşe, önce sana, sonra bu konuya karşı yeni yeni ilgi duyan, vicdanı rahat etmeyince hayatında değişiklik yapmak isteyen herkese sevgiler. 


10 yorum :

  1. Ben de listeme aldım. Özellikle "Öfke" yi ilk sırayı alacak:)

    YanıtlaSil
  2. Kitapsız Kedi; Pıtpıt ile ilk tanışmamı,eve aldığımda ilk tepkilerimi öyle güzel analiz etmiştin ki," korkuyorum ,hissediyorum ki kedinden vazgeçecek gibisin" demiştin..Haklıydın,çünkü hayvanları ve hayvanlara karşı insan tepkilerini çok çok iyi tahlil edebiliyordun.Kedimden vazgeçmek istiyordum,çünkü daha önce evimde hiç bir hayvana bakmamıştım,evim benim evimdi,paylaşmak,sorumluluk almak bana öyle ağır geldi ki,kedime isim bile koymamıştım...köyü severse köyde bırakabilirim diye yaz tatiline kadar sabrettim,köyde hastalandı,sabaha kadar başında oturdum,iki kuruşun hesabını yaparken hiç kimselere söyleyemeyeceğim kadar para vererek tedavi ettirdim,zor zamanlarım için ayırdığım paramdı...Şimdi Pıtpıtım en değerlim,sesim,soluğum,arkadaşım,yoldaşım ,bu onun farkında değil,ben de farkında değildim ..
    Farkında olmak adına benim üzerimde,Pıtpıtın üzerinde ve bütün hayvanların üzerinde çok hakkın var,emeğin var,ne kadar teşekkür etsek az...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl mutlu oldum şu yazdıklarına... Durup durup bu konuları yazmamın tek amacı işte bu aslında. Farkındalık yaratmak. Bir kişi bile olsa birilerinin bakış açısını değiştirebilmek. Ne mutlu bana. Yazdıklarını okumak çok büyük keyif benim için.

      Sil
  3. Ben de okuyacağım...
    Tişikkir öneriler için canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Burcum Burcum :)

      Sil
    2. Biz cumartesi günü kitap ağacı olaraktan buluşuyoruz :)
      Gelmez miydiniz acaba bayan ?

      Sil
    3. Kitap ağacı ne ki :) Ben asosyal bi insanım öyle buluşmalar, toplaşmalar falan bünyeme ağır gelebilir. Sen git, yaz blogda detayları, fotoğraflar koy ben bi bakayım, belki sonraki buluşmanıza katılırım, olur mu :) Teşekkür ederim davetin için ayrıca.

      Sil
  4. O laflar bana mi?

    :))) balik muaf mi?
    Ben de okurum, tamam. Isteyerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son paragraftakiler, evet sana da :)
      Balık konusu benim için de çelişki oldu uzun süre :) Aslında hiçbir farkı yok, o da canlı, o da acı çekiyor, değil mi? Ama ben de balık yemeye çok nadir de olsa devam ediyorum. Sanırım diğer sıcakkanlı canlılarla sağladığımız empatiyi balıklarla sağlayamamaktan kaynaklanıyor bu durum. Ama hiçbir farkı yok.
      Oku lütfen, sevinirim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...