3 Haziran 2013 Pazartesi

Hz.Süleyman'ın Yüzüğü - Konrad Lorenz

konrad lorenz

Servisle işe gidip gelirken kitap okurum. Yani günde yaklaşık 75 dakika  kitap okuyorum. Bu kitabı 3 günde bitirdim ama yazamadım günlerdir. Gezi parkı olayları ve son olaylar sinir sistemi bozduğundan kafamı toparlayıp da yazamadım. Bu konuda  yazacak çok şey aslında. Şimdilik kitaba yönelmek istiyorum. 

Konrad Lorenz, tanıdığım bildiğim bir yazar değildi. "Ve İnsan Köpekle Tanıştı" isimli kitabını gördüm ilk, almak istedim ancak stokta kalmadığından bu kitabını aldım. Önce kitabın adından başlayalım. Hz.Süleyman'ın hayvanlarla konuşma yeteneği olduğu söylenir. Bu yeteneğe yüzüğü sayesinde sahiptir. Bir bülbül ona karısının bir delikanlıya aşık olduğunu ihbar ettiğinde Hz.Süleyman öfkeden deliye döner ve yüzüğü fırlatıp atar. Konrad Lorenz, bu konuda Hz.Süleyman'dan daha üstün olduğunu savunuyor, çünkü hayvanlarla konuşmak için bir yüzüğe ihtiyacı yok. Şöyle der, "herhangi bir sihre gerek kalmadan da, bu canlı varlıklar insana en güzel hikayeleri anlatıp dururlar. Ve doğadaki gerçek, biricik gerçek büyücüler olan bizim şairlerimiz ve edebiyatçılarımızın düşünüp tasarlayabilecekleri her şeyden çok daha güzeldir onların anlattıkları." Bu güzelliği görmek ve duymak için müthiş bir sabır ve en önemlisi insan merkezci kibrimizi bir yana bırakmak gerekiyor.  Yani bu dünyada her şeyin, her varlığın bizim için yaratıldığı düşüncesinden. 


Yazar evinde, bahçesinde, sıçanlardan, yabankazlarına, kuzgun, papağan ve lemurdan, maymuna, balığa, kargaya kadar her türlü hayvanı besler. Misafir eder, ağırlar da diyebiliriz aslında. Onlarla müthiş iletişim yöntemleri var.  Hayvanları doğal ortamlarında, iletişim halinde sabırla izleyerek, çıkardıkları sesleri anlamlandırıyor ve onlarla iletişime geçmeyi başarıyor. Hatta beslediği bir karga dışarı çıktığında bile yazarı havadan takip ediyor ve yine beslediği bir ördek yavrusu onu annesi sanıyor ve her yere peşinden gidiyor. 

Çeşitli hayvan davranışlarını anlatan, bir bilimadamı titizliğiyle hayvanları inceleyen kitap, 12 bölümden oluşuyor ve  küçük resimlerle desteklenmiş.Çok çok beğendiğimi söyleyemem. Okumayın da demem :)



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...