4 Ocak 2014 Cumartesi

Nasıl Bilirdiniz? John Lloyd - John Mitchinson

tarihsel şahsiyetlerin sıradışı özellikleri

Uzun süre elimde sürünmüş bir kitap daha. Kitap Eylemi'nin şuradaki yazısından sonra kendimi epey kötü hissettim. Gaza gelmedim de değil. İşte o gazla bitirdim sonunda. Kitapta, kitabın alt başlığında da belirtildiği üzere 68 tarihsel kişinin sıradışı özellikleri anlatılıyor. Bir nevi tarihsel magazin de diyebiliriz. Özel yaşamlarındaki tuhaf alışkanlıkları, çocukluk dönemleri, psikolojik durumları vs.

Hayata kötü başlayanlar, gamsızlar, hırs küpleri, uçkuruna düşkünler, doyumsuzlar, bahtsızlığı sineye çekenler, maymun besleyenler, başka kimliklere bürünenler, öldükten sonra hayat bulanlar, hayatın ötesini arayanlar olarak bölümlere ayrılmış bu 68 kişi.

Birkaç ilginç örnek vermem gerekirse; Leonardo da vinci tersine yazma tekniği kullanırmış ve yazılarını ancak bir ayna aracılığıyla okunabilirmiş. Hiç kimsenin öyle olmadığı bir dönemde vejetaryen olması da ilgimi çekti tabi ki.  

Freud ise, yaşamı boyunca erkeklerle hayranlığa ya da sevdaya benzeyen dostluklar kurmuş. Yaşamı boyunca paranoya çilesi çekmiş ve terapistinin tavsiyesi üzerine ruhsal çalkantılarını kokainle bastırmaya çalışmış sonunda da ağız kanserinden otuza yakın acı verici ameliyat geçirmiş.

Newton, çalışmaktan yemek yemeyi unuturmuş ve cinsel ilişkiye girmeden ölmüş. Aynı şekilde Freud gibi paranoyakmış.

Salvador Dali, yüksek özgüven abidesiymiş ve kraliyet akademisinde sözlü bir sınava girmeyi şöyle diyerek reddetmiş "çok özür dilerim ama bu üç profesörden çok daha zekiyim ve dolayısıyla onlar tarafından sınava çekilmeyi reddediyorum. Bu konuyu onlardan çok daha iyi biliyorum."

Kitabın bitiminde şöyle yazıyor;

"Bu kitaptaki bütün insanları, yaptıkları bir şeyi geride bıraktıkları için günümüze ulaşmıştır. Birkaçının üstün yanları vardı, olumlu bakış açısı, dil öğrenme yeteneği, talih gibi. Bir çoğunun ise korkunç çocukluk dönemleri, okulda başarısızlık, hastalık gibi eksik yönleri vardı. Gördüğümüz üzere, daha iyi hayatlar sürdürdükleri kesinlikle söylenemez. Ancak hepsi farklılık yaratacak bir şey yaptılar. Siz de bunu yapabilirsiniz. Bir hayat düsturu olarak şu eski Lübnan atasözünden daha iyisi bulunamaz; Henüz ölmemiş olan birinin hala bir şansı vardır."

2 yorum :

  1. merhaba canım seni yeni buldum bii kaç yazını okudum ve çok hoşşuma gitti hemen takibe aldım bende daha yeni açtım bloğuma beklerim sevgiler :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...