14 Ağustos 2013 Çarşamba

İnternetten Alışveriş Yapmak - Alışveriş Siteleri

Yıllardır alışverişimi genellikle internetten yapıyorum. Ödemelerimi de internet bankacılığı kullanarak yapıyorum. İnternet bankacılığının güvenli ve son derece kolaylık sağlayan bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Banka şubelerine gitmek zorunda kaldığım her durumda da, iyi ki yolum buralara az düşüyor diye dua ediyorum. Çünkü gerçekten büyük rahatlık. Oturduğunuz yerden kredi kartı ödemeleri, faturalar, para transferlerini bir tıkla hallediyorsunuz, böylece ne bankaların kalabalığını ne de bankacıların bezmiş suratlarını çekmek zorunda kalıyorsunuz. (Bankacılar alınmasın ama durum gerçekten böyle, sadece bankacılar için de söylemiyorum bunu, kendim de memurum ve bezmiş suratları çok yakınen tanıyorum :) 

Neyse, şimdi bahsetmek istediğim bankacılık işlemleri değil, alışveriş. Uzun süredir tüm ihtiyaçlarım için interneti kullanıyorum. Bunun için de yine bankamın  sağladığı mükemmel bir imkan olan sanal kartımı kullanıyorum. Sanal kart, asıl kartınıza bağlı bir kart. Size asıl kartınızın dışında bir kart numarası, son kullanma tarihi ve istediğiniz gibi belirleyebileceğiniz bir limit veriliyor. Ben alışveriş yaptıkça limitimi azaltıp artırıyorum. Böylece kredi kartınızın numarası ele geçirilse bile asıl kartınızın numarası farklı olduğu için mağdur olmuyorsunuz. Ancak güvenilir ve bilindik sitelerden alışveriş yaptığınız sürece zaten böyle bir olasılık yok gibi. Yani internetten alışveriş yapacaksanız bildik ve güvenilir siteleri kullanın ve varsa bankanız sanal kart gibi bir imkan sunuyorsa mutlaka faydalanın. 

Şimdi gelelim sitelere. Ben tüm ihtiyaçlarım için genellikle Hepsiburada.com'u kullanıyorDum. Neden artık kullanmadığım kısmını sonraya bırakarak sitelerden devam edeyim. Hepsiburada, ayakkabıdan kitaba, bilgisayardan kaleme, en küçükten en büyüğe kadar tüm ihtiyaçlarınızı bulabileceğiniz kadar ürün çeşitliliği olan bir site. Tedarik sürelerinde kimi zaman sıkıntı yaşadığım olduysa da genel anlamda memnundum. Çünkü karşılaştırma yaparsanız fiyat konusunda diğer sitelere göre uygun. Kargo bedava olan ürünleri de epey fazla.

Gelelim neden artık bu siteyi kullanmadığıma. En son bir masaüstü bilgisayar aldım. Evet bir bilgisayarı internetten almak bazılarına mantıksız görünse de, fiyat olarak acayip uygundu. İndirimi vardı, aldım. Klavyesi arızalı çıktı. Geri gönderdim ve hala süründüyorlar. Ben bu arada yeni klavye aldım tabi. Artık klavyeyi istemediğimi, onun yerine tarafıma hediye çeki tanımlanmasını talep eden bir de mail attım ancak sanırım müşteri hizmetlerinin bu kısmını otomatiğe bağlamışlar. Bir insan değil, size makine cevap veriyor. Üstelik konuyla uzaktan yakından ilgisi olmayan abuk subuk mesajlar atıyorlar. Siz uzun uzun yazmışsınız derdinizi, onlar karşılığında bir cümlelik geçiştirme bir cevap veriyorlar. Haliyle epey sinir bir durum. Ve bugüne kadar öyle böyle değil, evimin sabunluğundan, tabloma, kitaplarımdan, cep telefonuna, ütüden, elektrik süpürgesine kadar bir sürü şey aldım bu siteden ben. Ürün sorunlu çıkabilir, tedarik sürecinde aksama olabilir, internet alışverişi sonuçta, görmeden bir şey alıyorsunuz. Ancak müşteri memnuniyeti önemli. Bir şikayete dönüş mutlaka en kısa sürede yapılmalı. Size bir mail mi geldi, telefonla dönüş yapın, telafi etmeye çalışın. Yok. Adamlar bir cümlelik mesaj atıyorlar hala. Hediye çeki nedir? Klavye tutarında bir hediye çeki yani tanımla 20 lira hesabıma. Bu kişi sizden yıllardır binlerce liralık alışveriş yapmış bir müşteri. Tatmin edeceksin müşteriyi. Malesef hepsiburada bu yönden son derece eksik kalıyor. Her ürününüz sorunlu olacak demiyorum ancak sorun çıktığında sizi üzüyorlar, haberiniz ola. 

Kitap alışverişlerimi de hepsiburada, idefixe, d&r, kitapyurdu.comdan yapıyorum. Alacağım zaman yaptığım şey bu dört (artık 3) siteden de fiyat karşılaştırması ve kargo durumlarına bakmak. Kitap fuarları da uygun oluyor ama senede bir olduğu için bekleyemiyorum. 

Üzüm kızımın mama ve diğer ihtiyaçları için de baktığım siteler şunlar; petburada, gittigidiyor, juenpetmarket. Gittigidiyor.comda fiyat yelpazesi gerçekten çok açık. Aynı ürünün değişik mağazalardaki fiyat farkı 50 liraya kadar çıkabiliyor. Bunu 15 kg'lık mama için söylüyorum. Juenpetmarket, pet ürünlerinin çeşitliliği açısından çok iyi bir site. Petburadadan da çokça alışveriş yaptım, bu sitede her aldığınız üründe bir miktar puan biriktiyorsunuz. Bu uygulaması da güzel. Üstelik siparişinizin yanında ufak sürpriz hediyeler de gönderiyorlar. Minicik bir şey de olsa müşteri memnuyetini sağlıyor. 

Giyim ve ayakkabı alışverişi için interneti uzun zaman kullanamadım. Güvenemedim. Büyük gelir, küçük gelir diye. Trendyol ve Markafoni'yle de kıyafet alışverişine başladım internetten. Ama bir süre sonra bir baktım, ekstre baştan aşağı bunlarla dolu. Kendini frenlemem gerektiğini anladım. Üstelik kalitesinden memnun olmadığım ürünler de geldi birkaç sefer. Hiç kullanmadığım birkaç şey duruyor hala dolabımda mesela. Bir de bu sitelerde sinir bozucu bir uygulama var. Sepetinize birkaç markanın ürününü koyamıyorsunuz. Yani iki ayrı ürün için iki ayrı kargo ücreti ödüyorsunuz ki, bu da en son alışverişimde 6 lira gibi bir tutardı. Kemeraltında gezerken buradan aldığım kıyafetleri çok daha ucuza görünce alışverişi kesmeye karar verdim. 

Kısaca özetlersek;
  • Bir ürün alacağınız zaman mutlaka fiyat ve kargo karşılaştırması yapın.
  • Alışverişinizi mutlaka güvenli ve bilindik sitelerden yapın.
  • Sanal kart denilen müthiş nimeti kullanın.
  • Aldığınız ve kullandığınız ürüne yorum yapın. Çünkü yapılan yorumlar bir ürün alırken çok işinize yarıyor.
  • Bana kalırsa giyim kuşamınızı şöyle giyip çıkarabileceğiniz, üstünüzde görebileceğiniz gerçek mağazalardan yapmaya devam edin. Mankenin üstünde görüp alıyorsunuz, siz giyince kendinizden tiksiniyorsunuz sonra :)
  • Kitap alışverişi için internet son derece makul.
Faydalı olması dileğiyle...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...